24 Şubat 2008 Pazar

Coffee & Cigarettes

Eskişehir'de arkadaşımın (D&R'da), ''abi, ucuz DVD'ler kısmında Jim Jarmusch filmleri var ya'' demesiyle bi' süredir Jim Jarmusch filmi izlemediğimi farkettim. Sonra da Coffee and Cigarettes...

Sigarayı yeni bırakmış, bırakma evresinde, sigara hiç içmemiş, kahve ve sigara ikilisinden haberli veya habersiz, kola sever, esspresoya expreso diyen, kim olursanız olun (biraz mevlevi bi' yaklaşım oldu galiba) dikkat! Film ciddi kahve ve sigara isteği uyandırıyor. Film, izlerken ''ben ne de olsa sigarayı bırakmış biriyim, bi' tane içsem ne olur ki'' veya ''dünyadaki tüm kahve çekirdekleri yok olmadıkça ben bu sigarayı bırakamam herhalde'' şeklinde cümleler kurmanız için çekilmiş, uyarmadı demeyin.

Jim Jarmusch, kahve ve sigara temalı oniki kısa filmden oluşturmuştur Coffee and Cigarettes'i (2003). Bunlardan ilkinde 1986 yılında Roberto Benigni ve Steven Wright'ı kullanmış. Sonra da Steve Buscemi, Tom Waits, Iggy Pop, Jack and Meg White (White Stripes), Alfred Molina, Steve Coogan, Bill Murray, Cate Blanchett, Renee French... diye giden başarılı bi' oyuncu kadrosu. Burada yazdığım isimlerin çoğunu biliyorsunuz veya cankurtaran IMDB sayesinde anımsayacaksınız. Biri hariç: Renee French. Kim bu Renee French? Forumlarda bi' sürü rivayet dolaşıyor kim olduğuyla alakalı. Aralarında ''Renee, abimin üst komşusu'', ''o eskiden sarışındı, aynı ofiste çalıştık'' gibi ilginç iddialar var. Çok mu önemlidir, yok değildir; ama insanoğlu ve merak ikilisi işte, en az kahve ve sigara ikilisi kadar tehlikeli. Yeni film ismi çıktı bu arada Jim abimize duyurulur. (Humanity & Curiosity)

Filmin bölümlerinden seçim yapmak oldukça zor; ama Tom Waits'e olan hayranlığım ve saygım yüzünden Tom Waits ile Iggy Pop'un olduğu ''Somewhere in California'' bölümünü koyuyorum.



Boş Bilgi: Sinema ve müziği bağdaştırmayı sevenlerdenseniz, filmin çok başarılı soundtrack'i.
1. louie, louie - richard berry & the pharaohs
2. nappy dugout - funkadelic
3. crimson and clover - tommy james & the shondells
4. down on the street - the stooges
5. nimblefoot ska - the skatalites
6. baden baden - modern jazz quartet
7. hanalei moon - jerry byrd
8. fantazia 3 in g minor - fretwork
9. enna bella - eric "monty" morris
10. saw sage - c-side/tom waits
11. a joyful process - funkadelic
12. louie, louie - iggy pop
13. ich bin der weit abhanden gekommen - janet baker

3 yorum:

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

tom waitsi daha yakın zamanda keşifetttim =) ancak, pek haz etmedim tarzından beIki aIışıImışın dışı oIduğundan oIabiIir. biIemeyeceğim. zamana bıraktım.

sigaraya arada aşık atan bir havvakızı olaraktan öyle bir anlattınız ki merak içinde kaldım. şimdi youtube yöneliyoruz.

Boşadam söz sizde =)

delardino dedi ki...

Aslında ben delardino.boşadam'ın daveti üzreine yazmaya başladım blogda ve oldukça da benimsedim sanırım. Uzun yıllara dayanan arkadaşlığımıza blog kardeşliği de eklenmiş oldu:).
Evet biraz zor bir adamdır Tom Waits.Zamanla daha çok seveceğinizi sanıyorum.
Ben de evsahibi sayılırım artık:). Hoşgeldiniz blogumuza.

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Hoşbulduk, memnun da olduk =)

Komşu olduk zaten artık =)