11 Şubat 2008 Pazartesi

44.6 Milyar $



Yahoo yönetimi Microsoft tarafından kendilerine iletilen 44.6 Milyar $'lık teklifi düşük olmasını gerekçe göstererek reddetti!
Yılda 205.7 Milyon $ (2007) kar eden bir şirketin değeri nasıl 44.6 Milyar $'dan daha fazla olabilir anlayamıyorum. Çok basit düşünelim, diyelim ki Microsoft gerçekten de 44.6 Milyar $ ödedi Yahoo için ve başladı yılda 205.7 Milyon $ kar etmeye. Bu gidişle yaklaşık 215 yıl sonra koydukları parayı çıkarırlar! Hadi diyelim şirkette iyileştirme yaptılar, şirket daha fazla kar etmeye başladı bu sayıyı 100 yıla düşürdüler. 100 yıl ne nan? Şaka di' mi bu?
Benim anlamadığım kesin bir şeyler var bu işte. Lütfen birisi bana yardımcı olsun, geceleri uyuyamaz oldum, Çay TV'de haberleri izlemek zorunda kalıyorum.

Boş Bilgi: Yine aynı Microsoft Facebook'un %1.6'sı için 240 Milyon $ ödemişti (Bu hesapla Facebook'un değeri 15 Milyar $).

2 yorum:

divadeiwob dedi ki...

Ekşisözlük'teki "at yarrağı borsası" başlığında bunun oldukça ayrıntılı bir açıklamasını bulabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)